Käytämme evästeitä, jotta voimme varmistaa, että sivumme palvelevat sinua mahdollisimman hyvin.
Jos jatkat muuttamatta asetuksia, oletamme sinun hyväksyvän evästeiden käytön verkkosivuillamme.

Verkkokaupan toimitusehdot

Toimitusehdot / Sopimusehdot


1. Lasivuorimaa Oy – Verkkokaupan yleiset ehdot


Näitä yleisiä sopimusehtoja sovelletaan Lasivuorimaa Oy:n (jäljempänä ”Lasivuorimaa”), ja sen asiakkaiden välillä internetin välityksellä tapahtuvassa kaupassa. Lasivuorimaa pidättää oikeuden tehdä muutoksia näihin ehtoihin yksipuolisella päätöksellä ilman ennakkoilmoitusta.


Näiden sopimusehtojen lisäksi sovelletaan Suomessa voimassa olevaa kuluttajansuojalainsäädäntöä. Nämä sopimusehdot eivät ole voimassa siltä osin kuin ne rajoittavat kuluttajan oikeuksia pakottavassa lainsäädännössä määrätystä.


Lasivuorimaan verkkokaupassa voivat asioida kaikki Suomessa vakituisesti asuvat täysi-ikäiset eli 18-vuotta täyttäneet kuluttaja-asiakkaat. Tilauksen yhteydessä tilaajan on ilmoitettava nimi, osoite, sähköpostiosoite ja matkapuhelinnumero. Tiedot rekisteröitymisestä, asiakastiedoista ja tehdyistä tilauksista välitetään tilaajan henkilökohtaiseen sähköpostiosoitteeseen. Tilauksien toimitusilmoitukset lähetetään tilaajan/vastaanottajan matkapuhelinnumeroon tekstiviestinä.


Sopimusehdot sitovat verkkokaupasta tilauksen tehnyttä henkilöä (”asiakas”) sen jälkeen, kun asiakas on tilaamisen yhteydessä lukenut ja hyväksynyt sopimusehdot merkitsemällä ruksin kohtaan “Olen lukenut ja hyväksyn sopimusehdot”.


Asiakas vastaa siitä, että hänen antamansa henkilö- ja muut tilaustiedot verkkokaupan tilauslomakkeella ovat oikeat ja täydelliset. Asiakkaan vastuulla on tarkistaa ja käydä läpi tilauksensa tietojen oikeellisuus kaikilta osin ennen tilaamista ja maksamista. Asiakasta sitova tilaus syntyy, kun asiakas vastaanottaa tilausvahvistuksen sähköpostiinsa Lasivuorimaan verkkokaupasta.


2. Asiakkaan vastuut ja velvollisuudet tilattaessa verkkokaupasta


Tilaus sitoo asiakasta, kun Lasivuorimaa on lähettänyt tilausvahvistuksen sähköpostitse asiakkaalle. Koska tuote valmistetaan mittatilaustyönä, tilausta ei voi peruuttaa eikä tuotetta palautta (ks. ehtojen kohta 6). Asiakas on velvollinen tarkastamaan, että vahvistus on saapunut hänelle ja että tilausvahvistuksessa mainitut tuotteet vastaavat tilausta.


Asiakas on velvollinen selvittämään huolellisesti Lasivuorimaan verkkokaupan sivuilta tuotteen ominaisuudet ja soveltuvuuden omaan kohteeseensa. Asiakas vastaa itse siitä, että suorittaa tuotteen mittauksen ja asennuksen oikein Lasivuorimaan verkkokaupassa olevan ohjeistuksen mukaisesti.


3. Tuotteiden hinnat


Tuotteen hinta on verkkokaupassa tilaushetkellä näkyvä hinta. Ilmoitetut hinnat ovat voimassa toistaiseksi tai verkkokaupan tuotetiedoissa erikseen ilmoitettuna aikana. Tuotteiden hinnat sisältävät kulloinkin voimassa olevan arvonlisäveron. Veroerittely näkyy ostoskorissa ja tilausvahvistuksessa. Tuotteiden hinnat eivät sisällä toimitusmaksuja, vaan ne ilmoitetaan erikseen tilauksen yhteydessä ja tilausvahvistuksessa.


4. Toimitus


Lasivuorimaan verkkokauppa toimittaa tuotteita vain Suomeen rahtina asiakkaan ilmoittamaan osoitteeseen, johon on pääsy rahtiautolla. Tuotteita ei toimiteta osoitteisiin, joihin rahtiauto ei pääse perille.


Asiakas voi valita toimitustavaksi myös noudon, jolloin hän vastaa itse tuotteiden kuljetuksesta Lasivuorimaan pihasta omaan osoitteeseen.


Toimitusaika on noin kuusi (6) viikkoa tilauksesta.


5. Maksaminen


Verkkokaupan maksuvälittäjänä toimii Visma Pay (Paybyway Oy, y-tunnus 2486559-4), joka on rekisteröity Finanssivalvonnan ylläpitämään maksulaitosrekisteriin. Maksamiseen siirrytään Visma Payn verkkopalvelun kautta ja tiliotteella ja laskulla maksun saajana näkyy Visma Pay tai Paybyway Oy. Visma Pay välittää maksut verkkokauppiaalle. Maksaminen on turvallista, sillä kaikki maksutapahtumaa koskevat tiedot välitetään salattua yhteyttä käyttäen niin ettei kukaan ulkopuolinen taho näe maksutapahtuman tietoja. Kauppa syntyy verkkokaupan asiakkaan ja verkkokaupan välille. Verkkokaupan vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet.

Lue lisää Visma Paysta: https://www.visma.fi/vismapay/


Maksutavat


Visma Pay -palvelun kautta voit maksaa verkkopankkitunnuksilla, lompakolla, maksukorteilla (credit/debit), laskulla tai osamaksulla. Käytettävissä ovat seuraavat maksutavat: Osuuspankki, Nordea, Danske Bank, Oma Säästöpankki, Säästöpankki, Aktia, Paikallisosuuspankit, S-Pankki, Handelsbanken, Ålandsbanken, MobilePay, Masterpass, Pivo, Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard -kortit, sekä Jousto ja Enterpay Lasku yritykselle.

MobilePay: Voit maksaa MobilePay-lompakollasi mikäli olet sallinut verkkokaupoissa maksamisen sovelluksen asetuksista. MobilePay-lompakolla suoritetut maksut veloitetaan lompakkoon liitetyltä maksukortilta.

Mikäli maksun veloittaminen maksukortilta epäonnistuu, MobilePay-lompakolla maksaminen ei ole mahdollista verkkokaupassa.

Pivo: Käyttöehdot ovat tarjolla Pivon sivuilla: https://pivo.fi/kayttoehdot/pivon-kayttoehdot/

Jousto lasku ja osamaksu on kotimainen palvelu, jolla teet ostoksesi nopeasti ja turvallisesti. Jousto on tarkoitettu yksityishenkilöille, jotka ovat hoitaneet raha-asiansa moitteettomasti. Joustolla saat 30 vuorokautta korotonta ja kulutonta maksuaikaa. Laskun saatuasi voit päättää maksatko sen kokonaan vai osissa. Osamaksulla voit maksaa ostoksesi jopa 36:ssa erässä, alkaen 9,90 eur/kk. Jousto osamaksun kustannukset ovat 3,90 eur/kk ja 19,90%:n luottokorko. Voit maksaa Joustolla 30–3000 euron ostoksia. Luotonmyöntäjänä toimii Aurajoki Nordic Oy. Lue lisää Joustosta osoitteessa www.jousto.com.

Visma Pay -maksupalvelun yhteystiedot

Visma Pay, Paybyway Oy (Y-tunnus 2486559-4)
Sähköposti: helpdesk@vismapay.com
Puhelin: 09 315 42 037 (arkisin klo 8-16)
Postiosoite: Laserkatu 6, 53850 Lappeenranta




6. Vaihto- ja palautusoikeus


Verkkokaupasta tilatuilla mittojen mukaan valmistetuilla tuotteilla ei ole vaihto- eikä palautusoikeutta, eikä tehtyä sopimusta voi peruuttaa.  


7. Takuu


Tuotteilla on kahden (2) vuoden takuu, joka lasketaan toimituspäivästä alkaen.


8. Tietosuoja ja henkilötietojen käsittely


Käsittelemme asiakastietojasi luottamuksellisesti. Käytämme tietojasi ainoastaan tilauksen käsittelyyn. Lisätietoja löydät rekisteriselosteestamme, joka löytyy verkkosivuiltamme osoitteesta: https://www.lasivuorimaa.fi/rekisteriseloste.


9. Reklamaatio


Mikäli asiakkaalle on toimitettu väärä tuote tai tuote on virheellinen tai vahingoittunut, tulee asiakkaan ilmoittaa virheestä Lasivuorimaalle välittömästi tuotteen saatuaan (info@lasivuorimaa.fi). Virheellinen tuote palautetaan postikuluitta lähettäjälle. Palauttaminen tapahtuu reklamaation jälkeen.


10. Ylivoimainen este (Force majeure)


Lasivuorimaa ei vastaa ylivoimaisen esteen (Force majeure) aiheuttamista vahingoista. Ylivoimaisena esteenä pidetään ennalta arvaamatonta seikkaa tai olosuhteiden muutosta, joka on Lasivuorimaan vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella. Mahdollisesta ylivoimaisesta esteestä on kuitenkin viipymättä informoitava asiakasta.


11. Riitojen ratkaisu ja sovellettava laki


Lasivuorimaan ja asiakkaan väliseen sopimukseen sovelletaan Suomen lakia lukuunottamatta sen lainvalintaa koskevia säännöksiä. Kuluttaja-asiakkaalla on oikeus saattaa riita, mikäli siinä ei päästä neuvotteluratkaisuun, kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi, taikka nostaa kanne Lasivuorimaan kotipaikan käräjäoikeudessa tai asiakkaan kotipaikan käräjäoikeudessa Suomessa.